حرفه ای بفروشید بیشتربفروشید

تکنیکهای تست شده و تضمینی برای جلب اعتماد مشتریان


تکنیکهای تست شده و تضمینی  برای  جلب اعتماد مشتریان

اگر اولین مشتری به شما اعتماد کند به مشتری دائمی شما تبدیل خواهد اما اگر اعتمادش به شما را از دست بدهد ،شما فقط یک مشتری را از دست نداده اید ،چراکه آن مشتری با سایرین در این زمینه صحبت خواهد کرد و افراد بیشتری را از خرید از شما منصرف خواهد کرد. از این رو جلب اعتماد و اطمینان مشتریان از عوامل کلیدی در موفقیت فرآیند فروش است. موفقیت هر تجارتی در گرو جلب رضایت مشتریان و کسب اعتماد آنها است.

اما چند روش تست شده و تضمینی برای جلب اعتماد مشتریان :

 

عضویت در انجمن­های صنفی و علمی و صنعتی حوزه تخصصیتان

در انجمنهای صنفی ،علمی و ... مرتبط با حوزه کسب و کارتان عضو شوید و با نصب مجوز،پروانه،گواهینامه مربوطه در محل کارتان ،عضویت خود را به اطلاع مشتریان برسانید .اما کار را در همین جا رها نکنید. حتما در کمیته­های مختلف آن حضور داشته باشید. حتی رهبری یکی از آنها را بر عهده بگیرید. به­علاوه اگر انجمن مربوطه ضعیف است سعی کنید بخش کوچکی از فعالیت­های آن را برعهده بگیرید و پیش ببرید. حتما از امکانات انجمن­ها نظیر مجلات، خبرنامه داخلی، همایش­ها، هم اندیشی­ها و نمایشگاه­ها بهره کافی را ببرید.

خیال مشتری را با دادن تضمینهای واقعی راحت کنید.

یکی از بزرگترین موانع بر سرِ راه فروش ،ترس مشتری از ریسک کردن در خرید وپرداختِ پول است. اگر به مشتری این اطمینان را بدهید که ریسک و ضرر و مشکلی پیش نخواهد آمد و همه چیز مرتب و تحت کنترل است، با راحت کردنِ خیال مشتری و جلب اعتماد او، باعث می شوید او راحت تر تصمیم بگیرد و راه فروش محصول هموارتر شود. یکی از راه های جلب اعتماد مشتری این است که به او تضمین بدهید که اگر از محصول و کالایی که خریداری می کند رضایت نداشت، میتواند آن را بدون هیچ مشکلی پس بدهد. این موضوع میتواند ترس و نگرانی را از ذهن مشتری دور کند تا بتواند با خیالی آسوده تر نسبت به خرید اقدام کند.

خوش قول و دقیق باشید.

اگر شما همواره سعی در انجام به موقع وعده‌های خود داشته باشید به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات به مشتریان فوق‌العاده شناخته خواهید شد. 78 درصد از مصرف‌کنندگان یک کسب‌وکار را به دلیل خدمات به مشتریان ضعیف ترک می‌کنند و به همین ترتیب 59 درصد از مردم هم می‌گویند که اگر برند جدیدی خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهد آن را انتخاب خواهند کرد. بنابراین همیشه در رفتار با مشتریان به وعده هایی که میدهید دقیقا عمل کنید .بدقولی و خلف وعده شما ،مشتریانتان را به سمت رقبایتان سوق می دهد.

 

کالا و خدماتتان کاملا شفاف و واضح معرفی کنید

این مورد را با یک مثال بیان می‌کنم، به بسته‌بندی غذاهایی که در آشپزخانه شما وجود دارد فکر کنید، احتمالا روی بسته‌بندی ارزش تغذیه‌ای و مواد تشکیل‌دهنده آن نوشته شده است. شما نیز باید نسبت به محصول و خدمات خود تا این اندازه شفاف و واضح باشید.یکی از نکته‌های اصلی در این مورد ارائه‌ی نظرات مشتریان دیگر یک کالا است . به اشتراک‌گذاری آن‌چه که دیگران در مورد محصول یا خدمات شما می‌گویند به کاهش نگرانی‌های مشتریان کمک خواهد کرد.

ارائه دلایل قانع کننده و مشتری پسند!
برای هر چیزی که به مشتری می‌گویید یک دلیل قانع‌کننده داشته باشید به طوری که مطمئن هستید که او حرف شما را باور می کند. برای اینکه شما پیش از اینکه بخواهید این استراتژی را در پیش بگیرید، لازم است که خیلی خوب درباره آن بیاندیشید و آن را از زوایای مختلف بسنجید و امتحان کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید: «آیا خودم این حرف را باور می‌کنم؟» ببینید که بسادگی می‌توانید خودتان را و کلاه‌تان را قاضی کنید: «آیا من خودم این حرف را باور می‌کنم؟» با این شیوه، مطمئن باشید که اگر خودتان، حرف خودتان را باور کنید از هر لحاظ، مشتری شما نیز حرف شما را باور می‌کند و به این ترتیب شما یکی از راههای جلب اعتماد مشتری را آموخته‌اید.

اطلاعاتتان را نسبت به کالا و خدماتتی که ارائه می کنید هر روز بیشتر کنید

همیشه تحقیق کنید، یاد بگیرید و اطلاعات خود را از وضعیت متخصصان دیگر و توانمندی­های آنها به روز کنید.

تلاش کنید تا ازطریق ارائه اطلاعات و مشاوره های مفید به مشتری اعتماد او را جلب کنید .بنا براین همواره اطلاعات به روز از حوزه تخصصی خود داشته باشید و به دانشی که در شروع کسب و کار به دست آورده­اید، اکتفا نکنید. رقبای خود را مورد بررسی قرارد دهید و سعی کنید مطابق با نیاز روز مشتریان، خود را آماده و توانمند نمایید.

  انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 707

برچسب های مهم

آموزش تکنیکهای افزایش فروش در مغازه و فروشگاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما